Sunday 12 June 2011

' "Tindih" '


Ini mungkin pengalaman yang sangat menakutkan bagi sesiapa yang x pernah mengalami.
Tapi I nak kongsi jugak.
Bak kata orang,ada pengetahuan harus dikongsi

Kejadian : Bilik tidur Alia Rosli
Masa : 3.00 pagi 

Around 2.30 pagi , I decide nak tdo selepas puas ber Ym dengan Aizat.
Memang mata x leh nak tahan lagi,macam biasa I baca Al-Fatihah dan mengucap
(Ini apa yg I praktikkan setiap hari,utk menggingatkan diri,Allah boleh menarik nyawa pada bila-bila masa Dia mahu)
then trus tido.
maybe around 2.40 mcm tu,tkejut sebab ada benda berat atas badan yang buatkan I xleh nak gerak,bernafas,dan x mampu nak angkat mata.
Subha'nallah.
Walaupon ini bukan yang pertama,rasa nya dah beratus kali
Dalam seminggu,rasanya 3-4 kali akan kena benda mcm ni.
Tapi yang semalam sangat menakutkan.
Entah mcm mana,rasa mcm marah sgt.
Ye la,penat.sebab da start kerja.
Masa tidur kena selaraskan balik.
Tah ala la sheik yang datang,I macam cabar 'benda' tu untuk tunjuk
Allah tu Maha Besar
yes,dia tunjuk !
Badan dia kecik je,kurus,dan HITAM.sedang senyum
yang paling menakutkan,benda tu atas I.
apa yang saya nak ceritakan ni,jgn salah faham ya.
Dari apa yang saya nampak,'benda' ni seolah-olah sedang ' bermain ' dengan saya.
Itu yang saya takutkan.
Mengucap x henti-henti,saya baca ape yang mampu ingat.
Jam tepat 3.00 pagi,'benda' tu lepas saya.
Memang berpeluh satu badan.Baju smpai basah.
I tgk hp,baru kul 3 pagi.I tgk Aizat x tdo lagi,I terus call dia and ceritakan.
Then pegi basuh kaki lagi skali.

fuhh ~

Hari ni,Aizat link kan saya satu panduan :

http://pakarhowto.com/info-berguna/pengalaman-kena-tindih-masa-tidurantara-kepercayaan-dan-realiti.html

boleh baca untuk dapatkan pengetahuan.
ini berkaitan logik jugak.terpulang utk korung percaya atau tidak

Terus saya khabarkan pada mama.
Terdiam mama tak terkata apa.Mungkin juga mama dah masak bila saya khabarkan.Biasalah.

Dan tadi,seorang kawan berkongsi pengalaman yang sama.
Yang paling menakutkan,dia khabarkan 'mungkin mahu tumpang wasiat'.

Yang sebetulNya,hanya Allah s.w.t sj maha mengetahui.

Hari ni I dapat berita sedih.
Kakak kepada jiran I (saudara terdekat) , telah meninggal dunia.
Kerana dipercayai telah 'diubat' sehingga mati.
Wallah'hu'alam

Manusia zaman sekarang sudah pandai menzalimi org lain hanya utk kepentingan mereka.
Bertaubatlah kita.
Amin.

.

2 comments:

  1. nauzubillah...
    hrp dielakkan dari benda2 mcm ni..amin-

    ReplyDelete
  2. itu la.
    mama i ckp sblum tdo baca bismillah 21x.insyaallah

    hanya utk kongsi pengetahuan

    ReplyDelete