Wednesday 10 August 2011

are you Islam?haha.

hye!
actualy aku dengan abid (adik) tengah tunggu kuih utk dibakar.ada around 34 tray lagi.haha.nearly 12 pm baru akan habes.haha.xpe la,bak kata org tua,sikit sikit lama lama jadi bukit.motifnya,nnt habes la.haha.
topik utk malam ni.otak x berhenti dari memikir satu quotes ni :
" are you islam ?"
haha.sentap tak korung kalo ada org tanya ni?haha.actualy,aku da terkena last week.haha.lawak pon ada sebenarnya.malam tu,tah ape la kan,teringin sangat nak baca ayat seribu dinar.xdan dan,tketar ketar,nak juga tau ayat seribu dinar tu.mula mula malu nak tny pon ada,tapi demi nak belajar,tebalkan juga muka kan.salah ke?
well,on that tyme,pukul 2 pagi da kot kalo xsilap la kan.tgk kat im facebook,ramai lg online,then one of my fren yang slalu chat pon ade.so decide nak tanya la.
ayat pembuka soalan :
"i nak tanya la,u tau x ayat seribu dinar?macam mana eh permulaan dia.i terlupa la,sb da lama x baca"
then xlama lps tu dia pon jawab la,tapi tersentap mal kejap la kan.sebab dia tanya blk :
" are u islam ? "
dalam hati subhanallah punya sakit terasa,malu pon ada.air mata menitik laju jeee,xnak plak dia stop kan.haha.then aku pon diam seribu bahasa,xnak panjangkan bnd yang boleh dibuat bergaduh.then xlama lps tu,one of my fren yg lain bg ayat seribu dinar tu.so,mlm tu pulun baca dan hafal.nak murah rezeki katanya.xsalah berusahakan.
persoalannya : apa hak kau nak persoalkan aku islam atau tidak.sepatutnya aku tanya kau balik,kau islam ke?kasar kan persoalan ni.haish,itu la manusia.bagi aku,xsalah untuk menjawab persoalan aku.berkongsi ilmu pengetahuan sesama islam,membimbing demi membawa umat dan kaumnye kejalan yang benar.ini baru islam.bila kau tny aku islam,kau mesti x terpikirkan apa aku akan rasa.seeloknya,jika kau rasa kau islam,berkongsi la ilmu islam kau dengan kaum kau.sesungguhnya,engkau adalah perutusan Allah swt yang terpilih untuk menyebarkan agamaNya.

kesimpulannya,apa saja ilmu dan pengetahuan yang kau tau,walau sekecil kuman dan zarah,xsalah berkongsi.tambah lagi sekarang ni bulan puasa kan.bertambah pahala kau.amin!thank juga kat Marzuki sebab bagi aku surah Seribu Dinar.aku da pandai baca and hafal.hari hari praktik,masa naik kereta,tgh tunggu traffic light,tgh jawab call pon,sempat ushar kat wall aku jap,aku tampal surah tu.haha.amin.semoga bulan puasa ni Allah bukakan lagi pintu hati aku untuk terima hidayahnya kan :)






No comments:

Post a Comment